FANDOM

Formacja będąca czymś pomiędzy elitarnymi oddziałami linowymi a siłami do zadań specjalnych. Dość luźno powiązana ze sobą słabo zhierarchizowana. Większość dowódców tej liczącej niecałe 500 osób formacji podlega bezpośredni papieżowi i na jego bezpośrednie polecenie wyrusza w najdalsze zakątki kontynentu działając na chwałę Kościoła

DowódcyEdytuj

Większość sławnych dowódców papieskich gwardzistów nie dożywa trzydziestki, tak jak i ich ludzie, żyją pełnią życia, a ich praca nie sprzyja ustatkowaniu się i założeniu rodziny. Duża rotacja na dowódczych stanowiskach możliwa jest dzięki doborowi ludzi i bogatym zasobom kadrowym wśród oddziałów.

Z nadal żyjących na pewno należy wymienić sławnego pancernego kawalerzystę Edwarda Stumiecza czy dowódcę Aniołków - chyba najbardziej niepokornego z papieskich oddziałów - Madsa Mikkelsena.

Znane oddziałyEdytuj

Do najbardziej znanych czy też najbardziej charakterystycznych oddziałów Gwardii Papieskiej należą Wolni Strzelcy Dominika, Korsarze Ser Karta, Aniołki Mikkelsena, czy Błękitne Miecze.

Każda z tych formacji to zbiór najróżniejszych ewenementów, zazwyczaj połączonych charyzmą dowódcy. Wyjątek od tej reguły stanowią Błękitne Miecze (w sile ponad chorągwi), które bardziej niż inne odziały gwardii nastawione są na walkę w polu. W oddziale tym panuje wzorowa dyscyplina, a ich sztandar z błękitnym mieczem na tle czerwonego kielich jest rozpoznawany na polach bitew w od Pontaru po Jarugę. Odział często wynajmowany jest władcą, gdy ci potrzebują jasnej manifestacji papieskiego poparcia.