FANDOM

Baron Rytgar StumieczEdytuj

Rytgar
Postawny mężczyzna, lubiący zarówno dobrze zjeść jak i zabawić się jak prawdziwy żołdak. Swoje poświęcenie dla wojaczki okupił kawalerskim stanem, choć na brak przyjaciół, obojga płci, nie narzeka. Mimo kawalerstwa dorobił się syna, który nosi jego rodowe nazwisko, oraz idąc w ślady ojca został wojskowym. Ten rodowity Ellandryjczyk swego czasu pełnił funkcję marszałka polnego w armii Temerii, gdy jednak ta wypowiedziała Ellander wojnę, zrzekł się stanowiska i przeszedł do armii księstwa. Podczas całego konfliktu walczył na pierwszej linii, przez długi czas dowodząc obroną umocnień Gniewu oraz koordynując działania wojsk w całej Marchii Północnej.

Po podpisaniu pokoju w Carreras został powołany do Rady Książęcej oraz przez rok pełnił funkcję głównego stratega książęcego, z której zrezygnował, gdy kolejny kompromisowy dekret ograniczył jego władzę na rzecz głównodowodzącego armii, którym został bliski przyjaciel Barbarossy Vladimir Storm . Z tym ostatnim nie żyje w dobrych stosunkach, od czasu gdy próbował zablokować wybór lorda na regenta, ich niechęć przerodziła się w otwarty konflikt. Jest jedną z niewielu osób, która odważa się otwarcie krytykować poczynania Regenta, skupia wokół siebie wielu jego przeciwników, choć zdając sobie sprawę ze skutków, jakie może to mieć dla księstwa nie dąży do konfrontacji. Gdyby nie wysoka pozycja Stumiecza i poparcie, jakie ma w armii jako uznany strateg i komendant Wilczego Leża, zapewne Barbarossa już dawno by się go pozbył.